Uitslag 5e jeugd 2017

Het regende de hele middag en halve avond al, maar toch moesten we nog een wedstrijd vissen. We konden nu wel goed vissen vanaf de brandweer kazerne in het Winkelerzand, dus ondanks de motregen toch maar vissen. Het zit daar meestal vol met vis maar nu was het gewoon slecht. Wel werd er eerst nog een mooie zeelt van 38 cm gevangen, ( 5 punten ) en later nog een karper van ongeveer 50 cm, maar die trok zichzelf weer los. Door de motregen, de slechte vangst en denk ik de spanning van de laatste wedstrijd waren de kinderen niet zo geduldig als normaal en hebben we maar wat kortere stekken gevist. Jurgen en Jamie hadden een goeie dag en waren de enigen met meer dan 10 vissen. Jurgen schoof daardoor zelfs nog een plek op in de eindstand. De uitslag van de dag :

1e Jurgen Beers 41 pt                               8e Zoe Nieuwenburg 8 pt
2e Jamie Nieuwenburg 25 pt                    9e Benjamin Krap 8 pt
3e Julia Koopman 18 pt                           10e Lars v/d Aar 7 pt
4e Teun Klaver 15 pt                                11e Xavi v Noort 6 pt
5e Jesper v Kooten 10 pt                         12e Pleun Hogeboom 5 pt
6e Dewi v Noort 10 pt                              13e Kim Wijnker 3 pt
7e Ashley v Noort 9 pt

En toen werd het eindelijk droog. De spanning was van de toetjes af te lezen. Rekenmeester Ronald trok zich even terug. Stekkenzetter Jaap ging maar liefst 10 mooie bekers uitpakken. Nog meer spanning want Jan ging een paar mooie hengels verloten. Daarna de bevrijdende uitslag want Julia en Xavi hadden in de voorgaande wedstrijden toch genoeg punten gehaald om aan de kop te blijven. Er hebben in totaal 19 kinderen mee gedaan en wat eigenlijk nog nooit is gebeurd is dat er iedere week een andere winnaar is geweest. De eind uitslag :

Dames                                                                   Heren

1e Julia 232 pt                                                       1e Xavi 183 pt
2e Dewi 144 pt                                                       2e Jurgen 138 pt
3e Ashley 133 pt                                                    3e Teun 120 pt
4e Naomi 126 pt                                                    4e Benjamin 114 pt
5e Kim 98 pt                                                          5e Jamie 107 pt

Degene met het hoogste aantal punten was dus deze keer een dame, en Julia ging dus trots naar huis met de grote Ap Haven wisseltrofee.
Iedereen weer bedankt en tot volgend jaar.