Uitslag 4e jeugd 2017

De 4e jeugdwedstrijd zouden we aan de Langereis vissen . Het riet en gras stond echter weer een meter hoog, dus besloten we maar naar de Zuiderweg te gaan.
Het was prachtig weer, en de scholen liepen de avond vierdaagse. Toch kwamen er nog 13 vissertjes opdagen. Met de vis was het net als het weer, erg rustig.
Toch gebeurde er nog wel wat leuks, er werden namelijk opeens torren gevangen. Dat zijn visjes van 2 tot 3 cm die nog maar enkele weken oud zijn. En die vang je niet zomaar, je moet dan wel een erg klein haakje hebben ( maat 18 tot 20 ). De fam van Noort vist meestal met een dunne scherpe 16 en daar lukt het ook nog wel mee, want Dewi en Naomi vingen best vaak zo’n torretje. Die torren zijn dus kleine jonge baarsjes en tellen bij de jeugd voor 3 punten. Vanwege de warmte heeft Trudie ( die inviel voor rekenmeester Ronald die moest hooien ) voor iedereen maar even een lekker waterijsje gehaald. En zo was het toch weer een leuke gezellige wedstrijd. De uitslag :

1e Dewi v Noort 46 pt 8e Zoe Nieuwenburg 14 pt
2e Julia Koopman 45 pt 9e Benjamin Krap 12 pt
3e Naomi v Noort 36 pt 10e Kim Wijnker 10 pt
4e Ashley v Noort 27 pt 11e Lars v/d Aar 8 pt
5e Teun klaver 21 pt 12e Pleun Hogeboom 4 pt
6e Xavi v Noort 16 pt 13e Jesper v Kooten 1 pt
7e Jamie Nieuwenburg 16 pt

De spanning stijgt want de laatste wedstrijd is in zicht. Wie zal dit jaar de Ap Haven bokaal winnen. Word het weet een jongen of deze keer een dame ????